top of page
Szukaj
  • Zdjęcie autoraparafiahorochow

Niedziela Dobrego Pasterza # Hеділя Доброго Пастиря


IV Великодня неділя- Hеділя Доброго Пастиря. Цей день Папа Павло VI встановив Всесвітнім Днем Молитов про Нові Покликання.

IV Niedziela Wielkanocna- Niedziela Dobrego pasterza. Papież Paweł VI, ustanowił ten dzień Światowym Dniem Modlitwy o Powołania.

У Неділю Доброго Пастиря, Церква в особливий спосіб огортає своєю молитвою усіх покликаних до священицького та богопосвяченого життя. Єднаючись у цій молитві з усією Церквою наша парафіяльна спільнота в Горохові 25.04.2021 р. під час Урочистої Св. Меси молилася за усіх покликаних до служби Богові та про нові святі покликання для нашої Луцької дієцезії.

В особливий спосіб за дк. Петра Гордієнка, котрий у цьому році прийме священицькі свячення, а також за семінариста Любомира Льондy випрошуючи для нього усіх благодатей на дорозі розпізнання свого покликання.

W Niedzielę Dobrego Pasterza, Kościół w szczególny sposób otacza modlitwą wszystkich powołanych do życia kapłańskiego i zakonnego. Jednocząc się w tej modlitwie z całym Kościołem, nasza horochowska wspólnota parafialna 25.04.2021 r. w czasie Uroczystej Mszy św. modliła się za wszystkich powołanych do służby Bożej oraz o nowe powołania dla naszej diecezji łuckiej.

Szczególnie modliliśmy się za dk. Piotra Hordijenka, jaki w tym roku otrzyma święcenia kapłańskie, a także za kl. Lubomyra Londa, wypraszając dla niego potrzebnych łask na drodze rozeznawania swojego powołania.



Сьогодні під час Mеси читається фрагмент Євангелія від Йоана, в якому Ісус називає себе Добрим Пастирем.

Dzisiaj podczas Mszy czytany jest fragment Ewangelii Jana, w której Jezus nazywa siebie Dobrym Pasterzem.


Того часу Ісус сказав: «Я – Пастир добрий! Пастир добрий кладе свою душу за овець. Наймит же і той, хто не є пастирем, якому вівці не належать, коли бачить вовка, що наближається, кидає овець і втікає, а вовк хапає їх і розполохує; наймит утікає, адже він – наймит, і немає йому діла до овець. Я – Пастир добрий. І Я знаю своїх, і Мої знають Мене; як знає Мене Отець, так і Я знаю Отця; і кладу свою душу за овець. Я маю й інших овець, які не з цієї кошари, тож Мені треба і їх привести; вони почують Мій голос, і буде одна отара й один Пастир. Саме тому любить Мене Отець, що Я кладу свою душу, аби знову прийняти її. Ніхто не бере її від Мене, але Я сам віддаю її. Владу маю її віддати, і владу маю знову її прийняти; цю заповідь Я одержав від Мого Отця». (Йн 10, 11-18)

Jezus powiedział: «Ja jestem dobrym pasterzem. Dobry pasterz daje życie swoje za owce. Najemnik zaś i ten, kto nie jest pasterzem, którego owce nie są własnością, widząc nadchodzącego wilka, opuszcza owce i ucieka, a wilk je porywa i rozprasza; najemnik ucieka, dlatego że jest najemnikiem i nie zależy mu na owcach. Ja jestem dobrym pasterzem i znam owce moje, a moje Mnie znają, podobnie jak Mnie zna Ojciec, a Ja znam Ojca. Życie moje oddaję za owce. Mam także inne owce, które nie są z tej zagrody. I te muszę przyprowadzić, i będą słuchać głosu mego, i nastanie jedna owczarnia, jeden pasterz. Dlatego miłuje Mnie Ojciec, bo Ja życie moje oddaję, aby je znów odzyskać. Nikt Mi go nie zabiera, lecz Ja sam z siebie je oddaję. Mam moc je oddać i mam moc je znów odzyskać. Taki nakaz otrzymałem od mojego Ojca». (J 10, 11-18)

Stawiamy sobie pytania: Za kim idziemy? Kogo słuchamy?

Może w książeczce rodziców lub naszej od Pierwszej Komunii św., mieliśmy, a może mamy obrazek, jak Pan Jezus z laską pasterską w ręce idzie wśród owiec. Maleńka owca zagubiła się i nie może się wydostać z krzaka cierni. Pasterz przyklęka i delikatnie wyjmuje ją z cierni. A może spotkaliśmy jeszcze inny obraz, obraz Jezusa Dobrego Pasterza z owcą na ramionach. Najważniejsza wiadomość naszego życia przekazana przez Dobrego Pasterza jest następująca: przy moim nazwisku i imieniu postawił Bóg dwa słowa: chciany i kochany, chciana i kochana. Te dwa słowa to nasz najcenniejszy majątek. Ceńmy sobie te słowa i róbmy wszystko, aby On, Jezus Chrystus, był też zawsze chciany i kochany przez każdego z nas. Codziennym dobrym, uważnym życiem człowieka wierzącego potwierdzajmy tę prawdę, że Bóg w naszym życiu jest chciany i kochany. W tym dniu módlmy się za wszystkich kapłanów, którzy stanęli na naszej drodze życia, a także prośmy o nowe, liczne i święte powołania kapłańskie, zakonne i misyjne.



60 wyświetleń0 komentarzy
bottom of page